کنترل ارتقاء رطوبت به هنگام استفاده از کولر آبی
نوشته شده توسط : مدیر

رویه شغل های در اختیار گرفتن ارتقاء رطوبت به هنگام استعمال از کولر آبی‌رنگ رطوبت ناشی از کولرهای آبی‌رنگ میتواند دارنده جنبه های مثبت و منفی اکثری باشد . تلاش کولرهای آبی‌رنگ بر مراحل تبخیر آب پایدار است . درین سیستم ها , جریان آب به طور یکنواخت روی پوشال ها و پدهای خنک کننده ( Cooling Pads ) توزیع می شود .

هوای گرم محل ورود به سیستم کولر با این آب تماس برقرار کرده و انتقال حرارت صورت میگیرد . در عوض این انتقال حرارت هوای گرم خنک شده و آب تبخیر میشود .
گویا است که‌این بخار آب خروجی سبب ساز ارتقاء رطوبت نسبی محیط اطراف کولر خواهد شد . اما در وضعیت معمولی و حقیقی , قسمتی از ذرات آب هم مستقیما از کولر وارد محیط میشوند که باعث ارتقا هرچه بیشتر رطوبت خواهند شوید . نصاب کولر آبی در مشهد

ارتقاء رطوبت به هنگام به کارگیری از کولر آبی رنگ
هوای بخش اعظم شهرهای کشورمان کشور‌ایران , گرم و کم آب میباشد . براین اساس به کار گیری از کولرهای آبی رنگ میتواند شایسته ترین آیتم برای این شهروندان باشد .

برخلاف تصور عموم که می پندارند کولرهای آبی‌رنگ فقط در کشورهای بینوا و کمتر پیشرفته استعمال می گردند بایستی ذکر کرد طبق استانداردها و پژوهش ها , شایسته ترین گزینش برای محیط هایی با موقعیت آب و هوایی گرم و کم آب همین سیستم های تبخیری می باشند .

در ایالات تگزاس ایالات متحده حدود ۸۰ درصد از سیستم های سرمایشی را سیستم های آبی رنگ تشکیل می دهند . حتی‌د‌ر استرالیا هم استعمال از کولرهای آبی رنگ دوچندان همگانی و دوستداشتنی است .

اقلیم جغرافیایی قادر است گزینش کننده میزان همت و بازدهی کولرهای آبی‌رنگ و نتایج ارتقا رطوبت ناشی از آنان باشد .

فاکتورهای رفاه یا این که آسایش بدنی به هنگام به کار گیری از کولر عبارتند از :
• دما
• رطوبت
• سرعت وزش باد

دمای آسایش تن بشر نزدیک به ۲۴ الی ۲۶ رتبه است . این به این معناست که ارتقاء دما از این مشقت منجر حس گرمی و نزولی از آن باعث شم سردی در تن آدم می شود .

وصال بدین دما در حداکثر بخش ها برای کولرهای آبی رنگ تا ۹۹ درصد قابلیت پذیر است . البته درخصوص رطوبت اندکی مشاجره تفاوت دارااست .

بالا بودن رطوبت نسبی محیط سبب ساز می شود ریت انتقال حرارت فی مابین آب و هوای گرم کاهش یابد . چراکه هوا از ذرات آب لبریز است .

به این ترتیب کولرهای آبی‌رنگ نمی توانند در حالت شرجی مانند شهرهای استان های شمالی سعی قابل قبولی را داشته باشند .

همینطور درصورت ارتقاء رطوبت به دلیل به کارگیری از کولر , کولر بعداز مدتی نخواهد توانست افیشنسی ایده آل و نرمالی از خویش ارائه دهد . یک کولر استاندارد دارنده بازدهی بالای ۷۵ درصد است که در موقعیت مرطوب این عدد به شدت افت می نماید .

عوارض ارتقاء رطوبت به هنگام استعمال از کولر آبی رنگ
1 ) صرف مکانیسم انتقال حرارت منجر ارتقا رطوبت می شود . با اعتنا به این که فرایند تبخیر در‌این سیستم ها تحت عنوان جاذب گرمایی کار می‌نماید , هوای خروجی از سیستم دارنده رطوبت نسبی مضاعف بالایی است که میتواند رطوبت را هم ارتقا دهد .

2 ) انتقال و اصطلاحا پرتاب ذرات آب بصورت بدون واسطه از کولر به محیط هم می‌تواند باعث ارتقاء رطوبت محیط گردد . علی الخصوص در زمینه‌ی کولرهای آبی رنگ پوشالی به دلیل مشکل و خرج مو جود در پوشال ها میزان پرتاب ذرات آب فراوان دوچندان است . رشته این ذرات را از پوشال ها گرفته و در سمت محیط می دمد .
3 ) حاد شدن پوشال ها یا این که پدها هم می‌تواند منجر ارتقاء میزان رطوبت محیط گردد . به ویژه پوشال های خنک کننده بعد از مدتی مبتلا افتادگی و ریزش و تغییر تحول صورت می‌شوند . در چنین قوانینی شاید چه بسا بخش هایی از کولر فارغ از پوشال و خالی ما‌نده باشد , بدین ترتیب ذرات آب به راحتی از روش حرفه وارد محیط میشوند .
4 ) گزینش گنجایش غیر مناسب کولر احتمالا سبب ساز ارتقاء رطوبت در محیط گردد . گزینش کولری با گنجایش فراتر از حد موردنیاز منجر می توان به ادله کوچک بودن بعدها محیط برعلیه گنجایش کولر رطوبت به میزان ای نامتناسب ارتقاء یابد .

مزایا و معایب ارتقاء رطوبت به هنگام استعمال از کولر
مزایای ارتقاء رطوبت نسبی محیط که از همت کولر در آن ناشی می شود قادر است مشتمل بر مورد ها تحت باشد :

• به تعادل وصال رطوبت نسبی هوای محیط در بخشها گرم و کم آب
• پرهیز از بی آبی پوست در اقلیم های زیاد کم آب
• کاهش شوک ناشی از الکتریسیته بومی
• پرهیز از ترک خوردگی وسایل چوبی به دلیل جذب رطوبت بافت های چوبی
• و …
این مزایا مخصوصا در محیط هایی با موقعیت آب و هوایی گرم و کم آب می‌تواند دوچندان ایده آل و دارای فایده بوده و منجر ارتقا رفاه حالا یوزرها گردد .
البته مقابل ارتقاء بیش تر از حد آن هم میتواند مشکلاتی را به‌دنبال داشته باشد . این معایب و مشکلات عبارتند از :
• رطوبت فراوان می‌تواند بستر رویش بعضا از آلودگی ها , باکتری ها و قارچ ها مانند قارچ های آسپرژیلوس باشد .
• قابلیت پیدایش بیماری های تنفسی و ریوی به دلیل انتقال رطوبت دربردارنده قارچ ها و باکتری های زیان آور تنفسی و نیز چنین بیماری های مفاصل .
• افت بازده کارایی کولر با ارتقاء میزان رطوبت نسبی جان دار در محیط و پیرو آن اتلاف انرژی .

رویه شغل های در اختیار گرفتن ارتقاء رطوبت به هنگام استعمال از کولر
برای این‌که بتوانیم ارتقاء رطوبت ناشی از کولرهای آبی رنگ را در دست گرفتن نمائیم حتمی است مواقعی را رعایت کنیم :

1 ) حق تقدم دهی اقلیم جغرافیایی به فاکتورهای اقتصادی , به طوری که بااستفاده از استانداردها , مراجع و یا این که اشخاص کارشناس میزان فایده وری سیستم در وضعیت آب و هوایی محل معاش مان را بررسی کنیم . کولرهای آبی رنگ در وضعیت گرم و کم آب ( اما مرتبه حرارت دارنده محدودیت است ) شایسته ترین عملکرد را دارا‌هستند .
2 ) به کار گیری از پدهای سلولزی به جای پوشال های دیرین به دلیل عدم افتادگی به مرور زمان و دست‌کم پرتاب ذرات آب به محیط میتوانند نقش مهمی در در دست گرفتن ارتقاء رطوبت ناشی از کولرهای آبی رنگ داشته باشند . بعلاوه پدهای سلولزی منجر توزیع یکنواخت آب و عدم انتقال آن به محیط می گردند . همینطور آلودگی ها , قارچ ها و باکتری ها درین پدها قابلیت و امکان پرورش ندارند و مشکلات تنفسی و … هم حذف میشود





:: برچسب‌ها: نصب کولر آبی , نصب کولر آبی مشهد , نصب کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: